pe Valea Raului Doftana
Intr-o sambata de octombrie plecam de dimeata spre Campina ca sa luam calea Vaii Doftanei cu 3 biciclete MTB pe masina.
Pentru mine prima iesire mai lunga cu Trekul de 29′.
Ajungem in Campina, sa nu uitam, in drepul primariei sa facem dreapta pe Calea Doftanei, la iesirea din oras lasam in stanga rafinaria Steaua Romana, cautata de aliati spre a o bombarda in WW2, era se pare cea mai avansata tehnologic putand da benzina superioara, de 100, buna pt aviatie.
Nu uita sa faci stanga in prima intersectie in –I dupa ce treci si de rafinarie, drumul face stanga bine (str Voila) si se continua cu str. Paltinu. E bine Paltinu ca e si raul si barajul cu acelasi nume.
Erai pe 100 E, acum esti pe 1021 (drumuri judetene) care merge spre barajul Paltinu.
Un lacusor pe dreapta, inca unul pe stanga…nu, nu am ajuns la baraj….dar uite ca aproape se vede, doar e destul de mare ! Are 106 m inaltime si 455 m lungime pe coronament. Inceput in 1966 terminat in 1971. Se vad niste blocuri mari de beton, parca aruncate in fata barajului. Sunt lucrarile suplimentare de etansare si ancorare de muntele din stanga (stanga – dupa directia de curgere a raului, din dreapta cum urcam noi spre amonte) executate dupa prima umplere. La piciorul barajului functioneaza o hidrocentrala de 10 MW. Tot din lac se asigura apa potabila in Ploiesti si Campina si irigarea a 9.000 ha (zice la wiki)
Frumos lac, am fost pe el cu caiacul cu Adriana si nea Dan. Uite ce-a trecut timpul, cred ca era prin 2011, nu ?
Soseaua serpuieste printre casele aliniate pe marginea drumului care tine valea raului Doftana.
„Râul Doftana este un curs de apă, afluent al râului Prahova. Cursul superior al râului, amonte de confluența cu Urlățelu este uneori cunoscut drept Râul Predeluș.”
Trecem si de intersectia cu drumul spre Secaria care se lasa spre stanga noastra.
Dupa inca cativa km lasam masina la marginea unei intersectii dam bicicletele jos, ajustam echipamentul pe noi si “pe cai”.
Drum de tara pietruit….la inceput nu se simt pietrele si zburdam cu elan
Ajungem la un mic baraj
Nici nu apucam sa ne luam avant ca ne oprim sa cercetam un OZN
Pierdem ceva timp cu scenariile, oricum omu’ a avut noroc, se mai tinea intr-un copac nu prea mare sa nu se duca in rapa….si iata-ne gata de drum
….dar, am uitat bicicleta mea cea noua, mai…… o frumusete si-o desteptaciune:
Se vede in poza si felul drumului, pietre care se simt la rulaj. La inceput, nu dar dupa 2-3 ore bate rau !
Avem timp din „goana” bicicletei sa ne oprim si sa admiram peisajul, doar nu ne alearga nimeni:
Urcare aparent simpla dar datorita solului si lungimii nu e prea lejera:
Popas langa exploatarea forestiera (nu se vede in poza), de aici incepe urcusul mai abrupt, cu portiuni de „impins”:
urcusul :
Am ajuns si la finalul urcusului:
Ei, mai si coboram (sa vedem cum o sa urcam inapoi!)
Pe versantii nordici se mai gaseste zapada.
Si tot coborare:
Si stop pe la (unele) obstacole:
Drumul dinspre Sacele e blocat pentru cei amatori de mers cu masina:
Culori de toamna
Nicu cu fullsuspensionul lui de la Trek:
Popas la Manastire :
Intram in Sacele prin valea raului Garcin, afluent al raului Tarlung, rau care este oprit de barajul cu acelasi nume si care aprovizioneaza cu apa Sacele si Brasovul. Bineinteles ca strada si cartierul poarta tot numele Garcinului.
In sfarsit tragem la un popas in cazul acesta la cochetul restaurant-hotel Fortul Doftanei unde noi putem manca ceva inauntru in timp ce calutii se odihnesc si ei afara: Stiam ca nu trebuie sa mananc mult, acum hai inapoi, cat mai poti
Ce-ai coborat acum urci….
Nu pot sa nu maopresc sa mai fac o poza:
Si desi nu pare abrupt si un urcus lung poate sa te faca sa mergi pe langa:
Acum imi pare rau ca nu mi-am luat DSLR-ul la mine, cu asta mic nu poti face nici un reglaj:
E bine din nou la coborare, dar pantele destul de accentuate si noroiul te pun in situatia de a fi atent, mai ales ca s-a acumulat si oboseala de peste zi:
Inca putin (cred ca vre-o ora) si eram la masina. La fix, cum se spune, deja noapteaincepuse sa se astearna.
Sumar (conform Bontrager trip 5w):
Vmax=31,7 km/h
Vmed=10,3 km/h
Parcurs=50,3 km Timp (de mers)=4h 50min
Trimiteri: http://ro.wikipedia.org/wiki/Barajul_Paltinu http://ro.wikipedia.org/wiki/R%C3%A2ul_Doftana,_Prahova